Lyxfällan

Sitter med ett fat med vattnmelon, mozzarella ost och lite bröd och sen stor mugg te, gott!


Tittar på lyxfällan och letade mig sedan in på Konsumentverket och hittade lite rolig fakta:

Vi är ju 2 men inte 17 är det vettigt att betala 11250 för att bo ensam, jag har räkningar på drygt 4500 per månad, samt matkostnader på 2000 kanske och jag får ut cirka 11000 efter skatt. Jag sparar mellan 3 och 5 tusen varje månad och jag tycker att jag lever ett liv i lyx.


Lite mer roliga siffror från Konsumentverket
Jag hade gjort jätte fina tabeller men det blev fel i bloggen..

Hur som haver, jag har svårt att förstå hur man som ungdom som bor hemma och kanske betalar några tusenlappar varje månad har svårt att ha pengar kvar i slutet av månadet, de månader när jag har fler räkningar så gör jag av med mindre pengar.
Jag är lyckligt lottad jag har ett heltidsjobb som jag trivs med och drar in en fast inkomst varje månad men jag flyttade också hemufrån när jag var 17 år, men jag började inte betala för mig ordentligt fören för ett år sedan eftersom det var då jag gick ur skolan, men innan jag tog studenten hade jag runt 2500 per månad, studiebidrag, underhållsbidrag och diverse extra jobb, jag betalde min telefonräkning och maten, under de åren köpte jag sällan kläder eller gjorde annat, utan pengarna gick till vårt hushåll.
Nu har vi båda heltidsjobb, vi tjänar ungefär lika mycket och som sagt vi lever i lyx, trots en hög hyra, telefonräkningar, internet, radiotjänst, en hög elräkning vi har 3 datorer som står på dygnet runt. Men vi gör saker nästan avrje helg går på bio, hyr filmer, äter ute nästan varje vardag och då är min fråga hur kan man stå utan pengar den 24?



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0