Helvete

Vi gick och la oss vid  och kollade på film, jag somnade efter en timme vaknade upp en timme senare och så höll det på resten av natten, jag vaknade och somnade, vaknade och drack vatten somnade, vaknade av att älskling var på toa somnade, vaknade och gick på toa somnade om.. Men det jobbigaste var nog vid  tiden när jag fick byta i sängen eftersom älskling var sjöblöt av svett..

Så vid ringde 0520 klockan, jag tänkte jag sover till 0545 men då fick jag ett sms av älskling syster (som är vikarie för mig idag, jag ska jobba inne idag) att hon också är sjuk så då var det bara upp och ringa jobbet. Känns bra det här, enda skillnaden på mig och älskling i sjukdomsväg är att han är varm, vi svettas båda två floder, han har ont i alla leder jag har ont i rygg och bröstkorg, vi är båda sega i kroppen och i skallen men jag har ingen feber och ska därför gå till jobbet.

Ibland önskar jag att jag inte jobbade på ett jobb där jag har sådan insikt i vad som händer om man är sjuk, blir någon sjuk hos oss så måste alla andra dela den personens distrikt, idag är det för det första minst 2 som är lediga på vår avdelning, jag ska göra annat och de 2 som skulle ta 2 av de distrikt som står tomma är alltså sjuka. Fy fan man kan bli galen för mindre. 

Nej nu måste jag borsta tänder och hår och stänka vatten i ansiktet.
Hoppas du får en trevlig dag iaf!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0