Knäpp

Jag blir knäpp.
Snart är det ju val till EU-parlamentet och då ska det ju röstats. Men på vad? Jag har aldrig varit intresserad av politik, och det är kanske fel men så är det. Jag röstade sist, om man har rösträtt tycker jag ändå man ska rösta om man så röstar blankt, men man borde sätta sig in i vad de olika partierna tycker men allt känns så flummigt.

Piratpartiet, moderaterna, centern, miljöpartiet, socialdemokraterna, junilistan, vänstern.. En enda röra.

Har hittat något som jag kanske skulle kunna rösta på, men jag förstår inte allt, det kan jag villigt erkänna vad är Euratomavtalet eller Lissabonfördraget exempelvis? Kan man rösta på ett parti utan att förstå allt? Eller ska man strunta i det då?


Kommentarer
Postat av: Klara

Håller med, det är luddigt och svårt. Men tänk så här, en enda röst kommer inte avgöra valet, men det kommer fortfarande visa vilken riktning du vill att politiken ska ta. Du behöver inte hålla med om alla synpunkter ett parti har, men iaf visa vad du tycker är viktigt. Jag har tex precis skickat en röst på miljöpartiet, inte för att jag hundraprocentigtstödjer dem, men för att jag vill att miljöfrågan ska uppmärksammas mer. Så tänker jag. Rösta på vad du vill, men rösta! Kram

2009-05-27 @ 23:05:16
Bloggadress: http://woodbog.blogg.se/
Postat av: Linn

KLart att du ska rösta. Jag är också lite fram och tillbaka med vilka jag ska rösta på.

2009-05-28 @ 11:28:51
Bloggadress: http://linnfagerholm.blogg.se/
Postat av: Kim

Klara

Tack nu har du räddat mig, då gör jag som jag tänkt.



Linn

Klart jag ska rösta men det är inte helt lätt!

2009-05-28 @ 12:06:13
Bloggadress: http://kimmsan.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0